El món electrònic
1. Administració electrònica:
a. Defineix què és.
La e-administració o administració electrònica és qualsevol mecanisme que transformi les oficines tradicionals, convertint els processos en paper en processos electrònics, amb la finalitat de crear una oficina sense papers. Aquesta és una eina que s'utilitza per a millorar la productivitat i simplificació dels diferents processos del dia a dia que es donen en les diferents organitzacions.
b. Quins avantatges té?
Els avantatges que té la e-administració per als clients de les organitzacions són:
• Disponibilitat: Es pot interactuar amb les organitzacions les 24 hores del dia (per telèfon amb serveis d'atenció telefònica o per Internet a través d'oficines virtuals). No és necessari cenyir-se a un horari d'oficines. Ja no existeixen els dies festius.
• Facilitat d'accés: Ja no és necessari acudir a l'oficina presencial de l'organització per a realitzar les gestions, es pot fer des de qualsevol part del món a través del telèfon o Internet. Les oficines estan disponibles per als usuaris en qualsevol lloc.
• Estalvi de temps: Una gestió es pot realitzar des de casa o qualsevol lloc que desitgem, sense la necessitat d'haver de desplaçar-se a l'oficina presencial i fer cua per a ser atès, l'atenció (explicació del que es desitja realitzar i realització d'aquesta activitat), i la tornada a casa.
c. Posa alguns exemples i els seus enllaços.
Empreses com telefonica, Endesa o Gas Natural
http://www.altas-movistar.es/internet/?tsource=telexa&distribuidor=Google
http://www.endesaonline.com/ES/Hogares/teofrece/luz_gas/index.asp?promocion=225&gclid=CJ6ToqXq5LMCFUfJtAodEFgAqw
2. Comerç electrònic:
a. Defineix què és.
El comerç electrònic (també conegut com a e-commerce de l'anglès Electronic Commerce) és una transacció comercial en què les parts involucrades interactuen de manera electrònica en lloc de fer-ho de la manera tradicional amb intercanvis físics a través del tracte físic directe.
b. Quins avantatges i inconvenients té?
Com a mitja de comerç electronic tambe s’utilitza la subhasta. La gent s’hi apunta i exposa un producte, altres usuaris ofereixen un preu i qui esta disposat a pagar mes diners es queda el producte.
c. Posa alguns exemples i els seus enllaços.
Privalia o eBay
http://invitacion.privalia.com/ventajas-3/?provider=busgookwpvl&gclid=CJ62vdbq5LMCFSTLtAodbQ8Abw
http://www.ebay.es/
3. Formació a distancia:
a. Defineix què és.
La formació a distància o teleformació comprèn eines tecnològiques, és a dir, plataformes online de formació a distància. Aquestes faciliten el procés d'aprenentatge a través de cursos a distància, cursos online, o cursos no presencials. La teleformació ha de facilitar els recursos necessaris tant per als discents com als docents per tal de fer una formació eficaç, a partir d'eines que permetin gestionar, administrar,organitzar, coordinar, dissenyar i impartir programes de formació a través de la tecnologia Internet/Intranet. Aquestes plataformes han d'estar vinculades amb d'altres sistemes i/o programes per tal d'afavorir la comunicació, l'intercanvi de dades i la col•laboració dels usuaris.
b. Quins avantatges i inconvenients té?
Hi ha moltes escoles que permeten aquesta modalitat, pero qui mes la utilitza son les universitats. Aixi, els estudiants poden flexibilitzar els horaris d’estudi.
No tot es a distancia, hi ha tutors presencials per poder solucionar dubtes, i els alumnes tambe han d’assistir a una aula per fer examens.
c. Quins tres elements són necessaris?
Plataforma: L’equipament en programari i maquinari per incloure els altres dos elements; hi ha plataformes de pagament i lliures com el Moodle.
Continguts: Conjunt de lectures, exercicis interactius i estructura pensats per aprendre els coneixements
Eines comunicatives: Per poder assegurar que l’aprenentatge es fa correctament, calen eines per comunicar-se amb el tutor o tutora, o amb eltres alumnes, com per exemple bloc, forums, correu electronic, contacte per telefon etc.
d. Posa alguns exemples i els seus enllaços.
http://www.uoc.edu/portal/ca/index.html
4. Salut en línea:
a. Defineix què és.
Impulsar el desenvolupament i la utilizacio de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), i el treball en xarxa, en l’ambit de la salut.
b. En que consisteix exactament?
De vegades aquest terme es confon amb telemedicina, pero en realitat son dues modalitats que es complementen. Aixi doncs, ens referim a historias medics electronics, seguiment de pacients, diagnostics vistuals, informacio al pacient o a l’especialista, entre altres.
c. Quins avantatges té?
Es una de les fundaciones que potencien la salut en linia a Catalunya.
5. Ocupació a distancia:
a. En que consisteix exactament?
Ens referim a la possibilitat tant de treballar des de qualsevol lloc com de buscar feina, gracies a Internet.
b. Quins avantatges té?
Internet ens ofereix la pissibilitat de crear la nostra oficina a casa o enmig d’un parc, i estar connectats amb altres companys per fer la feina. Aixo provoca una millora de la qualitat de vida, el treballador es mes feliç i, part tant, n’augmenta la productivitat.
c. Posa alguns exemples i els seus enllaços.
Portals com Laboris.net i InfoJobs.net
http://www.laboris.net/
http://www.infojobs.net/empresas/buscar-trabajadores-o-trabajo?navOrigen=ppc_c_ga_land_dual_pala_gene_miss_b&xtor=SEC-7-GOO-[palabras_generales.misspellings.genericos.landing_dual]-9459866052-S-[infojob.net]&xts=463787&gclid=CK_ZrJjr5LMCFWbKtAodnw8AWQ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada